tirsdag den 22. maj 2012

Karla's forbindelse

Konceptet Karla's forbindelse begyndte i efteråret 2009, jeg ville udvikle mit eget koncept, som tog udgangspunkt i den feminine energi.

For mig er kjoler det mest feminine vi kvinder kan i klæde os. Så det var helt indlysende for mig, at konceptet kun skulle omfatte kjoler.
Jeg havde en teori i begyndelsen, som handlede om, at jeg ville lave 4-6 forskellige styles, de skulle så sys op i forskellige metervarer. Jeg har arbejdet ud fra den teori hele vejen igennem.

Inspirationen til et 50'er look var meget nærliggende for mig, da jeg på det tidspunkt havde en indikation om, at det var den næste periode, vi som designere skulle inspireres af, samt at det "kun" handlede om klare stærke farver, som jeg også havde en stærk fornemmelse af, ville være de farver som ville præge mode billedet en tid fremover.

Jeg har arbejdet forskellige steder med Karla's forbindelse. Den første periode var i et design fællesskab, dernæst en periode i mit hjem og dernæst en periode, hvor det var min egen butik.

Butikken havde jeg fra oktober 2010 til marts 2012.
Den lukkede jeg, inden det blev en for stor økonomisk udfordring.

Det har været en helt utrolig lærerrig periode. Jeg har virkelig fået indsigt i, hvad der skal til for at få en virksomhed til at vokse. Det har været en helt utrolig fantastisk periode, hvor mange af de kompetencer jeg tidligere har lært, har jeg fået lov til at føre ud i livet.

Jeg vil nævne: foto optagelse, hjemmeside opbygning, pr-arbejde, forhandler samarbejde, kunde pleje og netværksopbygning.


1 kommentar:

  1. Hej Rikke
    Kom til at tænke på dig og dine kjoler i dag - kan de overhovedet fås nogle steder mere?

    Hilsner
    Maja Pedersen

    SvarSlet